۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۳:۰۴

تکواندو قهرمانی جهان - مکزیک؛

محمد خمسه به قهرمان دوره قبل باخت و حذف شد/ راه ناهموار قهرمانی

محمد خمسه به قهرمان دوره قبل باخت و حذف شد/ راه ناهموار قهرمانی

نماینده وزن سوم تیم ملی تکواندو ایران در بخش مردان سومین مبارزه خود را به نایب قهرمان المپیک باخت و حذف شد تا راه تیم ملی برای تکرار عنوان قهرمانی ناهموارتر از قبل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مبارزات روز ششم از بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که با حضور 872 تکواندوکار از 134 کشور در سالن "اکس پوزیتو"ی شهر "پائبولا" مکزیک جریان داد، محمد خمسه در وزن سوم  مقابل تکواندوکاری از کره‌جنوبی باخت و حذف شد.

نماینده وزن 63- کیلوگرم تیم ملی ایران در سومین مبارزه خود به مصاف "لی دائه هوون" از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه 15 بر 3 مبارزه را به حریف واگذار کرد و از گردونه مسابقات کنار رفت. این کره‌ای مدال نقره بازی‌های المپیک 2012 لندن، طلای جهانی 2011، طلای بازی‌های آسیایی 2010 و طلای قهرمانی آسیا در سال 2012  را در کارنامه خود ثبت کرده است. خمسه پیش از این دیدار  "انجو" از برزیل را 6 بر 2  و "رافیک ظهوری" از هلند را 10 بر 2  شکست داده بود.

تیم ملی تکواندو ایران که دوره قبل با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز به عنوان قهرمانی جهان دست یافته بود و مانع از رسیدن کره‌جنوبی به سکوی نخست شده بود، در این دوره تا اینجای کار و در فاصله یک روز به پایان مسابقات با یک طلای بهنام اسبقی و دو نقره هادی مستعان و سجاد مردانی کار دشواری برای تکرار عنوان قهرمانی دارد.

خمسه با دو پیروزی خود سه امتیاز کسب کرد و جمع امتیازات تیم ملی را به عدد 46 رساند تا نمایندگان ایران در انتظار نتایج سایر مدعیان از جمله تکواندوکاران کره‌جنوبی، مکزیک و روسیه بنشینند. امید عمیدی آخرین نماینده تیم ایران است که در آخرین روز به دیدار رقبای خود می‌رود.

از تیم مردان ایران علاوه بر خمسه، خدابخش حجی‌زواره و نقیب زاده موفق به کسب مدال نشدند. حاجی‌پور، رشیدی، قربانی و ایزدی هم چهار عضو تیم بانوان هستند که توفیق چندانی در جام بیست و یکم کسب نکردند.

قابل ذکر است خمسه سال 2010 و در رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان هم عضو تیم ملی ایران بود که در "تیخوانا"ی مکزیک مقابل نماینده رِژیم اشغالگر قدس مبارزه نکرد و از رسیدن به مدال بازماند.

پرونده این دوره از مسابقات بامداد دوشنبه به وقت تهران بسته خواهد شد.
 

کد خبر 2100982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha